henk-gineke.reismee.nl

Ongewenste vreemdelingen.

'Ongewenste vreemdelingen'

En ja, het probleem is er. Maandag 1 sept zijn we bij de PSB (police security bureau) geweest om ons visum te verlengen, zoals het agentschap in Kathmandu ons had gezegd. Daar hoorden we, dat dit visum van Tibet helemaal niet verlengd kan worden. De geldigheidsdatum had direct in Nepal al op 20 sept gezet moeten worden, zoals wij hadden gevraagd.

We moeten dus gewoon het land uit.

En zodoende zaten we maandagochtend op het muurtje vóór het PSB alle Nepalezen en Chinezen te vervloeken. Niets bleef hun in onze optie bespaard. Alleen verandert de zaak er niet door....

Ons reisplan is danig in de war gestuurd, want ons ticket naar Hongkong staat op 20 sept! Maar we moeten dus eerder naar Hongkong, vóór 9 sept!

Met een engels sprekende knaap in het hostel in Xián, die ook nog voor een reisbureautje werkt, hebben we een nieuw plan gemaakt. Pech daarbij is ook nog dat de eerste twee weken van september hier de vacantie weken zijn. Geen trein of vliegtuig te krijgen. De mensen liggen werkelijk dagen van te voren op het stationsplein om een ticket voor de trein te kunnen krijgen. Soms bivakkeren ze daar een paar dagen. En uiteraard gaan de gevriesdroogde mie + de stokjes weer mee. Plan is nu dat we het terracottaleger hier in Xián op 2 sept nog kunnen bezoeken. Voor de volgende dagen heeft deze knaap de nodige tickets kunnen regelen. Woensdag 3 sept vliegen we naar Chongqing waar we de cruise over de Yanga Kian willen maken en waar we de enorme stuwdam eens willen bekijken. De grootste stuwdam ter wereld, zoals de Chinees het heel graag tig keer herhaalt.

Daarna gaan we op 6 sept via Shenzhen naar Hongkong om binnen twee dagen het visum opnieuw aan te vragen zodat we op 8 sept weer naar China vertrekken om het laatste deel van onze China trip te 'doen'. We vliegen dan naar Kunming om daar de omgeving nog onveilig maken.

Gineke.

PS: vandaag 6/9 in Hongkong aangekomen. De chinees houdt ons goed in de gaten. De bus waarin we zaten vanaf het vliegveld werd incl. nummerbord gefilmd. Vervolgens waren ook alle passagiers aan de beurt.

Aan de grens nog weer een probleem. De Nepalboeven hadden vergeten om op het visum achter mijn meisjesnaam ook nog 'e/v Jaarsma' te schrijven. Ja, en dat levert problemen op aan de chinese grens. Dat betekent weer wachten voor we verder konden. Maar uiteindelijk zijn we er en morgenavond hebben we ons visum.

Gineke / Henk.

Hansje en Fred

Gaat lekker zo, je had Henk tussen die terracotta mannen moeten zetten, had geen mens gemerkt.
Jammer dat ge-emmer met die Chinezen, als je daardoor maar niet YangSho gaat missen, dat vonden wij bijzonder. Goede reis verder.

an

ach, het gaat toch heel goed allemaal. zolang je niet in een chinese cel wordt gezet is er niets aan de hand.

Hoi hoi

Ik lees

Hoi hoi

Ik lees alweer dat het een lekkere bureaucartie is daar, of juist niet ?!?! Haha. Hier in Nederland was het papierwerk van de tweede Van den Ham telg helemaal goed gekeurd. De 20-weken echo toonde alle 13 goed!! En het is weer een jongentje! Groetjes, Edith.
P.S. Julli eook super gefeliciteerd met het nieuws van Elke en Ralph!!!

wog

Hallo Henk en Gineke,
Even wat anders, en wel over dooi'n, zaik'n en gewond'n en roddels.
Hier gaat-ie: met Aat gaat het langzaam vooruit, hij was zaterdag al heel voorzichtig op een feestje en rookte als proef weer een héél klein sigaartje, wat hem overigens goed beviel.
Verder is Roy Velthuis als interim voorzitter TC benoemd, tot de vergadering in november, omdat Joost het even teveel vond.
De compressor wordt vervangen wegens hartfalen en de nieuwe staat deze maand te draaien!
Verder gaat alles z'n gangetje en morgen begint de training weer; in het vervolg om 20.30 uur.
Ik kan jullie vertellen, dat we smullen van jullie verhalen en foto's en ze worden integraal in de Buddylijn afgedrukt.
Doorgaan.
Op Java is een zeebeving geweest en Jakarta heeft nogal wat last gehad.
Bedankt en goede reis verder.
Verdomme, nu weet ik niet hoe ik dit verzenden moet....

Sander

Ik ben helemaal flabbergasted.... Ga je me nu vertellen dat ze in China zelf geen kaart hebben met nummertjes die je kan aanwijzen? Visum... nummel hondetaktenveeltig, sambal bij?

Marjolein

He Henk en Gineke,

Ik heb even een inhaalslag gemaakt en een aantal verhalen achter elkaar gelezen.
Erg indrukwekkend en mooi geschreven!! Jeetje het zit jullie nu allemaal effe niet mee... Maar jullie doen het toch maar allemaal even!!
He geniet nog en tot ziens.

Groetjes Marjolein

Els

Lieve Henk gefeliciteerd met je verjaardag vanuit nederland op 09-09-09 tijd 09-09. Geniet samen met Gineke nog van jullie geweldige reis. Dikke kus van je zus.

Els

Tijd klopt niet helemaal nogmaals

Familie Blom bestaande uit Elke, Guusje, Ralph en foetus

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag ouwe! Guusje heeft nog geoefend op het woord 'Opa', maar op dit moment komt er alleen 'mama' en 'weeeeeeh' uit. Heel gezellig dus. Maar we gaan straf door, de stokslagen helpen beetje bij beetje. Grapje. Veel plezier vandaag en de rest van de reis. Hoe oud ben je nou, 53?? Groeten en veel liefs uit la douce France xxxx

Hans en Marlies

Deze verjaardag eens niet in Vence. Van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag. Geniet van alle avonturen. Wij volgen jullie op de voet. Binnenkort zijn jullie twee keer opa en oma, en dan wordt het wel steeds moeilijker om zo lang weg te gaan.