henk-gineke.reismee.nl

Langzaam rijdend en stilstaand verkeer.

Langzaam rijdend en stilstaand verkeer....

De hevige regenval was inderdaad ook in Delhi voorpagina nieuws.'s Ochtends stonden de kranten er vol van. De bui, (onze bui), die om ongeveer 20.00 uur 's avonds begon, heeft stand gehouden tot 04.45 uur aan een stuk door!! Er viel in die tijd 125mm regen, bomen zijn ontworteld, 1 dode en in 18 peilers van de in aanbouw zijnde (bovengrondse) Metro zitten talloze scheuren. Deze Metro moet volgend jaar klaar zijn i.v.m. de Commonwelth Games!

Wij wilden deze ochtend de stad uit. Stelletje optimisten!! Het is nog steeds een chaos en dat zal ook wel zo blijven. Overal waar je kijkt mensen, mensen, fietsen, riksja's, tuktuks, koeien, bussen en claxonnerende auto's. Het is meer stilstaan dan rijden. Maar na heel veel geduld en prachtig zicht op alle handel en wandel aan de kant van de weg, bereikten we dan eindelijk de 'highway' naar Agra.

De highway bestaat uit 2 rijstroken voor de ene richting en 2 rijstroken voor de andere richting, althans dat is de bedoeling... Maar sta niet raar te kijken als er op jouw rijstrook ineens een vervoermiddel je tegemoet komt. Zo hebben we spookrijders, spookfietsers en spookkoeien gezien op onze strook. Werkelijk, die koeien komen je doodgemoedereerd tegemoet lopen op de snelverkeersweg!!

Zoals ik al eerder schreef hebben we een auto met chauffeur en airco. Niet alleen de airco werkt maar half, ook de chauffeur kan er (n)iets van.

Hij heeft wat moeite met de linker or rechter rijbaan; hij kan niet zo goed kiezen.... Daarom rijdt hij consequent met één wiel op de rechter baan en met het andere wiel op de linkerbaan. Gewoon de witte streek in het midden van je auto houden. Vervolgens links of rechts inhalen en het gaat allemaal goed... En zo tuffen we naar Agra, de stad van de Taj Mahal.

In de loop van de middag bereiken we ons hotel 'met zwembad, warm- en koud stromend water en airco'

Onderweg informeerden we al bij de chauffeur of er ook water in het zwembad zat.... Natuurlijk was dat er! Heerlijk even zwemmen als je bezweet aankomt en dan een koel biertje!

Eenmaal aangekomen vonden we een leeg zwembad, even sleutelen aan de airco, zodat ie het weer deed, vervolgens een koude douche, want de elektriciteitskabel van de boiler was doorgeknipt, en er was maar één koud biertje. 'Of we een biertje met ijsklontjes wilden?' 'Oké, als ze maar van mineraalwater zijn!' Dat was geen probleem. Direct werd één van de medewerkers op de fiets weggestuurd om ijs te halen. Ik denk niet dat ze in bevroren toestand in het hotel aangekomen zijn....

Het duurde zolang dat we maar eerst iets anders zijn gaan doen.

Ik ga nu ècht niet alle tempels, moskeeën, forten en paleizen opnoemen. Maar één uitzondering maak ik wel: de Taj Mahal. Die was zó indrukwekkend. Ik kende het verhaal erachter wel. Had erover gelezen en de foto's gezien. Maar, toen we door de toegangspoort binnenkwamen en daar ineens de Taj Mahal voor ons oprees, was ik ècht emotioneel, ik had een brok in mijn keel....zó mooi!.

Gineke en Henk

an

die koeien zijn heilig in dat land. die mogen echt ALLES. kijk maar uit, je kunt er een in je bed vinden. ze drinken zwembaden leeg en ook van biertjes zijn ze niet vies. ijsklontjes zijn voor hen niet aan te slepen, vandaar dus allemaal.

Jan en Yvon

Prachtig verhaal.
Sorry dat we zo laat reageren, maar we zijn op vakantie geweest. Ja, dat gebeurd hier ook wel eens.

Die koeien die de snelweg op lopen is best wel bijzonder, Maar als deze heerlijk op de snelweg liggen te herkauwen dan krijg je wel een heel erg lange file. Dit overkwam ons in Malesie.

Veel plezier nog.

ans

geniet van al de verhalen en leef echt met jullie mee.
het is zo leuk geschreven dat het is of ik er zelf bij ben.
ga zo door want het wordt binnenkort denk ik NEPAL ?
Dit betekend dat jullie allemaal uit elkaar waaien.
allemaal goede reis en vlucht.

winnie kamphuis

ik geniet van jullie verhalen. wat een belevenissen.
even een tranentrekker: missen jullie Guusje niet?