henk-gineke.reismee.nl

Waterballet

Waterballet !

Zoals ik al schreef zijn we de eerste dag (27-7-2009) in Delhi gebleven, maar morgen beginnen we aan onze rondreis. We hebben een auto met airco, Indiase airco wel te verstaan!! Het werkt voor ongeveer de helft....En dat bij een temp. van ong. 36-40 grd. Maar goed, als je je rustig houdt valt dat best wel mee.

Prachtig. O.a. een riksja-tochtje door de stad en uiteraard afgezet door die riksjassers, maar het teveel betaalde bedrag werd teruggevorderd door onze chauffeur!!! We hadden voor een uur afgesproken, maar toen we terug waren bij het vertrekpunt was er nog maar een half uur voorbij. Dat kwam de chauffeur natuurlijk ook niet uit, want die zat nog lekker bij zijn vriendjes-chauffeurs te roken en luieren!! Een bezoek aan de Fatespuri Majid, een moskee uit de 18e eeuw en de grootste van Z.O. Azië, hebben we op onze blote voetjes gedaan. Tjezus, allah, wat waren die stenen heet!!!!!!! Ik zal niet alles opnoemen, maar het was indrukwekkend.

De avond ervoor waren we met z'n drieën naar een locale eettent gelopen, heerlijk eten, alleen schrokken we achteraf van de prijs!! 199 roepie voor 3 personen. (Koers 100 roepie is 1 euro 50!) De volgende ochtend geen diarrhee dus deze avond er met z'n vijven ook maar weer naar toe gegaan. Halverwege het eten brak er een hoosbui los. Zo'n "tropische bui", waarvoor in NL al een weeralarm wordt afgegeven, is hierbij vergeleken een muggenpiesje!! Heb nog nooit zoiets gezien.

Het kleine stukje naar huis toch maar met een taxi gedaan. Je zag haast geen hand voor ogen; het verkeer was totaal ontregeld, en zat helemaal vast. Bij het hotel hebben we de schoenen uit moeten doen om ze droog te houden. In de goten stond het water tot de enkels en met de schoenen in de hand rolden we uiteindelijk het hotel binnen.

Laten we hopen dat, als het moet, dit alleen 's nachts gebeurt.

Natte groeten van Henk en Gineke.

Guusje

Dank jullie wel voor de mooie kaarten! Ik loop er de hele dag mee rond te sjouwen... xx Guusje

janneke en jan harm

hoi, wij zijn helemaal niet "jaloers",begrijpen jullie
verhalen volkomen.Geniet ze!!!Volgende week hier
hitte 30??, nu lange broek en trui.

Sander

Gatverdamme... 'nat van het zweet' en dan weer 'nat van de regen'... ik zou teruggaan naar Nederland als ik jullie was.... Straks eet je verkeerd en wordt het een schijtvakantie....!! WOEHA!

chris mellee

heei henk en gineke hoop dat jullie het die laatste 3 dagen mooi hebben gehad en nog een mooie reis krijgn grten chris