henk-gineke.reismee.nl

Mazzel, of ècht verdiend...?

Mazzel of ècht verdiend?

26-07-2009.

In mei 2007 schreef ik inmijn laatste reisverslag (vanuit Indonesië) : '.....donderdagochtend, KL 810, staan we (houd je vast) om 05.uur 35 weer helemaal fris en fruitig op Schiphol, op weg naar misschien wel een nieuwe uitdaging....!'

Dat die nieuwe uitdaging zou komen wisten we diep in ons hart wel, maar mede door het 'opa en oma worden', (in 2008 is Guusje geboren), duurde het iets langer voor we de rugzak weer tevoorschijn haalden.

Uiteindelijk stonden we zaterdag 25 juli j.l. toch weer op een vliegveld, Düsseldorf dit keer, voor die nieuwe uitdaging. Via internet was reeds ingecheckt en mochten we naar een 'snelle' balie. Het duurde even, maar we werden wel als eersten geholpen: ..'of we het vervelend vonden om naar de businessclass te gaan ? Het vliegtuig was overboekt..' Geen probleem natuurlijk. Kregen we ook nog kortingsbonnen voor de tax free shop!! Toch wel mazzel vonden we. Alleen dat Maarten zijn scheerschuim bij de security moest inleveren was ietsjes minder....

En zo gebeurde het dat wij, terwijl iedereen in de economy class zijn plekje aan het zoeken was, wij al uitgebreid met een glas (ècht glas) champagne in de hand in de heerlijke stoelen van de businessclass zaten. Dat ik met mijn voeten niet bij de grond kon en dat ik zóveel beenruimte had, zodat ik niet bij de stoelzakken vóór me kon namen we maar voor lief.

Eenmaal in de lucht volgde er een compleet diner aan wit gedekte tafeltjes, met weer champagne, chablis en ècht bestek, amuzes, salades, vlees, kaasplankjes, fruit, toetjes en diverse soorten koffie, behalve Irish. We keken elkaar aan en vroegen ons af of dit nou gewoon mazzel was of dat we dit ècht hadden verdiend.... We hielden het maar op het laatste! Toen de heren dan ook nog een toilettas kregen met oa. (hoera Maarten) scheerschuim, wel toen kon de start van deze reis niet meer kapot. De uitdaging kon beginnen.

Nadat we op het vliegveld van Delhi nog even een health checkup hebben gehad op Mexicaanse griep, wat niet méér inhield dan een verklarinkje in te vullen, zijn we nu in Delhi: het is druk, krioelt, stinkt, rijweg vol auto's, paard en wagens, fietsen, riksja's, tuktuks, koeien en niet te vergeten een constant aanhoudend lawaai van claxons. Eten voor 1 euro pp, lekker, met behoud van darmen, vriendelijke mensen en ga zo maar door. Maar als je drie biertjes besteld, krijg je er één en als je twee flessen mineraal water vraagt, komen ze met één fles ijskoud en één fles heet water. Kennelijk is er toch regelmatig een taalprobleem... Morgen gaan we Delhi verder bekijken.

Maar eerste gaan we lang slapen, want hoe mooi de businessclass dan wel niet was, we moesten wèl midden in de nacht, half vier, overstappen in Dubai en bijna vier uur wachten op onze aansluiting naar Delhi.

De volgende ochtend ontbijt op bed.......

Oh ja, we hebben een Indiaas telnr. +919717849850. Tijdsverschil met NL, heel vreemd, 3,5 uur. (later)

Groetjes, Gineke en Henk.

Guusje en Elke

Hoera! Wij zijn blij dat we bericht van jullie hebben en dat alles goed gaat. Guusje mist Oma Aardbei, Opa en Bert. Ze vroeg laatst of we niet ook naar India konden gaan. Toen ik zei dat de eend en de beer vanwege hun zwakke maagjes niet mee konden, krabbelde ze toch terug, dus we doen het maar niet. Viel spass!

marion van der burgh

hartstikke leuk ,al die verhalen.Veel plezier.Marion

Els en Wim

Lieve globetrotters geniet en beleef heel veel.

henny

geweldig! goed begin is het ... etc.
Wens jullie een goede nachtrust en dan heel veel reisplezier, henny

riet strijker en paul van der werff

Leuk reisverhaal, wordt nog veel spannender natuurlijk. Denken jullie aan de koolhydraten?

Tio

Wat een verwennerij! Ik vind ook dat jullie die businessclass verdiend hebben hoor. Geniet van India en ik wacht met smart op jullie volgende avontuur!
X, Marieke

Kariene en Bart

Wat heerlijk klinkt dat, begint goed zeg die vakantie! Waarschijnlijk hebben jullie al gehoord dat jullie inmiddels ook weer oud-oma en oud-opa zijn geworden van 2 kleine katjes :-) Ze zijn verschrikkelijk lief, we sturen snel een keer foto's op.
Geniet in ieder geval van jullie reis, volgens mij wordt het geweldig!
Liefs uit Duitsland

Jindra en Annelien

Blijkbaar hebben jullie die mazzel verdiend.
Goede reis verder. Blijven jullie volgen!

Norma

Ha die Henk en Gineke, jullie hebben het toch mooi voor mekaar.... mazzelaars!!! Een goed begin, dat beloofd nog veel meer goeds!!!! Ben benieuwd naar alle spannende verhalen. Veel plezier en geniet ervan..... hier missen jullie niets ahahah.
X, Norma

Nico en Dineke

Die business-class?? Een mooie compensatie vooraf voor alle ontberingen die jullie ongetwijfeld wachten.
Veel sterkte dus!

Harry & Wil

Wat een luxe vlucht zeg, weet je zeker Henk dat het mazzel is en niet omdat je hoofd er een beetje rood uitzag (Mexicaanse griep onder de leden hebben ze vast gedacht) ha ha. Rudolf is bijna het rendier en wij hebben vanavond de week afgesloten met/bij de avond fiets 4-daagse. Geniet van al het moois!Groetjes uit Tukkerland.

Lia, Ben en Alex

Hallo Gien en Henk!
Klinkt heerlijk allemaal! Leuk om het zo te kunnen volgen hoe jullie genieten van de reis.
Tot horens!
Lia, Ben en Alexandra